Η ΣΤ’ ΚΟΜΑΘ έγινε μέλος Παγκόσμιου Οργανισμού για το Μέλλον του Κυνηγίου (WFSA)

wfsalogo
H Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας – Θράκης έγινε επίσημα μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού WFSA – The World Forum on the Future of Shooting Activities, μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Οργανισμού που πραγματοποιήθηκε στη Νυρεμβέργη τον Μάρτιο του 2014.
Ο WFSA είναι ένας διεθνής οργανισμός που ιδρύθηκε το 1996 και έχει ως μέλη περισσότερους από 50 φορείς από όλο τον κόσμο και εκπροσωπεί πάνω από 100 εκατομμύρια κυνηγούς και σκοπευτές. Είναι επίσημα αναγνωρισμένος από τα Ηνωμένη Έθνη και συμμετέχει στις Γενικές Συνελεύσεις του ΟΗΕ. Συνεργάζεται με διεθνείς φορείς, εθνικές κυβερνήσεις και άλλες αρχές για την παγκόσμια προβολή και διατήρηση του κυνηγίου και της σκοποβολής. Σκοπός του WFSA είναι η προώθηση λύσεων με ρεαλιστικό και επιστημονικό τρόπο για θέματα που σχετίζονται με τη θήρα, τη σκοποβολή και την οπλοκατοχή. Σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο οι παραδοσιακές αξίες του κυνηγίου και της σκοποβολής αξίζει να διατηρηθούν.
Η ΣΤ’ ΚΟΜΑΘ είναι η μοναδική οργάνωση από την Ελλάδα που είναι μέλος του WFSA και η ανακήρυξή της ως επίσημο μέλος του WFSA έγινε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Έκθεσης για τις υπαίθριες δραστηριότητες –  IWA Outdoor Classics.
Ειδικά για την κυνηγετική δραστηριότητα ο WFSA δηλώνει ότι οι κυνηγοί είναι πρωτοπόροι στην προστασία του περιβάλλοντος. Ένα καθαρό και υγιές οικοσύστημα είναι η κυρίαρχη βάση για την ύπαρξη και την παρουσία του ανθρώπου. Ως επιστημονικός και εκπαιδευτικός οργανισμός ο WFSA εργάζεται για την παρακολούθηση και ανάλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων  έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την αειφορία της φύσης και την κοινωνική αλληλεγγύη προς τις μελλοντικές γενιές.  

Πως μπορείτε πραγματικά να βοηθήσετε,για να σωθούν οι μέλισσες!



Εάν όλοι μας φυτεύαμε μερικά από αυτά τα φυτά,θα αρκούσε για να γίνει η αρχή!
Φυτεύστε τα όπου μπορείτε,για να βοηθήσετε να σωθούν οι μέλισσες!
πηγή>(by Food Inc)

Εσύ, συμπλήρωσες και έστειλες το Ερωτηματολόγιο Άρτεμις;



Μην αμελείτε να συμπληρώνετε το Ερωτηματολόγιο Άρτεμις. Είναι απαραίτητο για τη συνέχιση του κυνηγίου!
Υπάρχει η ανάγκη οι κυνηγοί να μπορούμε να αποδείξουμε στις αρχές πως η πληθυσμιακή αφθονία των θηρεύσιμων ειδών είναι τέτοια που μπορούμε και του χρόνου να κυνηγήσουμε χωρίς αναίτιους περιορισμούς και απαγορεύσεις.
Και αυτό γίνεται μόνο μέσα από τη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου Άρτεμις, της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος.
Θυμίζουμε πως η αποστολή του ερωτηματολογίου Άρτεμις γίνεται δωρεάν και αρκεί να το βάλετε στο σχετικό φάκελο με το πληρωμένο τέλος και να το ρίξετε σε ένα ταχυδρομικό κουτί ή να το φέρετε στα γραφεία του Συλλόγου σας.
Όσοι κυνηγοί δεν εφοδιάστηκαν με το ερωτηματολόγιο όταν παρέλαβαν την άδεια θήρας τους, μπορούν να το κάνουν και σήμερα περνώντας από τα γραφεία του Συλλόγου τους.
Το κυνήγι περνά δύσκολες μέρες και πληθαίνουν οι φωνές που χωρίς λόγο επιχειρούν να το περιορίσουν.
Ας βοηθήσουμε όλοι την Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, που κάθε Καλοκαίρι δίνει τη δική της μάχη για να εκδοθεί χωρίς αναίτιους περιορισμούς η νέα Ρυθμιστική για να συνεχίσουμε την αγαπημένη μας δραστηριότητα. Ο «αυτόματος πιλότος» δεν εξυπηρετεί τα κυνηγετικά μας θέματα, πρέπει ο κάθε κυνηγός να συμπληρώνει το Αρτεμις, και ασφαλώς όλα τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων
Ας στείλουμε λοιπόν φέτος συμπληρωμένο όλοι το Ερωτηματολόγιο Άρτεμις.
Σας θυμίζουμε ότι τα στοιχεία των ερωτηματολογίων είναι απόρρητα και οι μόνοι που έχουν πρόσβαση είναι η επιστημονική ομάδα του προγράμματος!
Το πρόγραμμα «Αρτεμις» είναι μια διαρκής μελέτη καταγραφής της κυνηγετικής κάρπωσης και παρακολούθησης των θηραματικών πληθυσμών. Διανύει τώρα τον εικοστό χρόνο της ζωής του, είναι έργο της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας και εκπονείται από τετραμελή ομάδα επιστημονικών συνεργατών της. Ονομάστηκε «Αρτεμις» προς τιμήν της κυνηγέτιδας θεάς και προστάτιδας του κυνηγιού, επειδή αποτελεί την πρώτη μελέτη πανελλήνιας εμβέλειας που έχει ως αντικείμενο το κυνήγι.
Το πρόγραμμα ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το διαβατήριο για το μέλλον του κυνηγίου.

Η υλοποίησή του στηρίζεται στην επιστροφή συμπληρωμένου του ερωτηματολογίου, στο τέλος της κυνηγετικής περιόδου, όπου περιγράφεται η κάρπωση που πέτυχε ο κάθε κυνηγός κατά την διάρκεια των κυνηγετικών του εξόδων, σε συνδυασμό με διάφορα στοιχεία που αφορούν την κυνηγετική του εξειδίκευση και τις συνήθειες του ίδιου ως κυνηγού. Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το βρείτε στα γραφεία του κάθε Κυνηγετικού Συλλόγου.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με το πρόγραμμα ΑΡΤΕΜΙΣ εδώ > http://www.ksellas.gr/artemis.asp(πατήστε το σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες)

Μην ξεχνάτε να το συμπληρώνετε!


Και για τους φίλους κυνηγούς του Φύση Τν εδώ θα το βρείτε έτοιμο για εκτύπωση  > πρόγραμμα ΑΡΤΕΜΙΣ (πατήστε το σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες)

BINTEO: τουφεκώντας σε αργή κίνηση Slow Motion


Δείτε σε αργή κίνηση Slow Motion τι συμβαίνει όταν πυροβολείτε!











BINTEO: H συγκινητική διαφήμιση για τον τετράποδο φίλο μας!

Μπορεί να είναι μια διαφήμιση για αυτοκίνητο, η ιστορία όμως που παρουσιάζει κάνει όσους την παρακολουθούν να συγκινούνται, ειδικά τους ιδιοκτήτες των τετράποδων φἰλων μας.
 Δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε...



Τα 10 πιο απίθανα αντικείμενα που έχουν πεταχτεί μέσα σε γήπεδο!

Τα 10 πιο απίθανα αντικείμενα που έχουν πεταχτεί μέσα σε γήπεδο!
Το ιπτάμενο αντικείμενο για κάποιους οπαδούς
Πραγματικά δεν μπορεί να πάει το μυαλό σας στα περισσότερα από τα αντικείμενα που έχουν πεταχτεί μέσα στο γήπεδο...

10) Ο Πολ Γκασγκόιν, λάτρης συγκεκριμένης σοκολάτας, όταν επέστρεψε ως αντίπαλος της Νιούκαστλ, με τη φανέλα της Τότεναμ δέχτηκε δεκάδες από τις αγαπημένες του σοκολάτες. Αυτός σήκωσε μία, την άνοιξε και την έφαγε.
9) Προημιτελικά του Κόπα Λιμπερταδόρες το 2004, μεταξύ Αμέρικα και Σάο Καετάνο. Το παιχνίδι φτάνει στο τέλος του και οι παίκτες αρχίζουν το ξύλο. Στον καυγά μπήκαν και φίλαθλοι, ένας εκ των οποίων εισέβαλε στον αγωνιστικό χώρο με ένα καρότσι οικοδομής.
8) Ο Γκάρι Νέβιλ δεν θα ξεχάσει το μισοφαγωμένο χάμπουργκερ που δέχθηκε από «γενναιόδωρο» φίλαθλο της Λίβερπουλ σε ντέρμπι με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
7) Ίντερ εναντίον Αταλάντα στο «Τζιουζέπε Μεάτσα», τον Μάιο του 2001. Οι «νερατζούρι» κλέβουν ένα σκουτεράκι το οποίο άγνωστο πως, περνάνε στο γήπεδο και του βάζουν φωτιά.
6) Από τη λίστα αυτή δεν θα μπορούσε να λείψει η πρώτη επίσκεψη του Λουίς Φίγκο στο «Καμπ Νόου», κατά την εκτέλεση ενός κόρνερ, στο χορτάρι του γηπέδου έφτασε και μία γουρουνοκεφαλή!
5) Πάλι σε el clasico, ξανά ο Φίγκο σε κόρνερ κι αυτή την φορά φεύγει ένα μπουκάλι ουίσκι γνωστής μάρκας και προσγειώνεται δίπλα στον Πορτογάλο.
4) Το ιταλικό δικαστήριο είχε επιβάλει πρόστιμο σε οπαδό 10.000 ευρώ επειδή πέταξε σε αγώνα της Μίλαν με την Ίντερ ένα κουνέλι!
3) Σε φιλικό της Χιλής με αντίπαλο τους Κινγκς της Νέας Ζηλανδίας σημειώθηκε ένα από τα πλέον κωμικά περιστατικά. Δέκα λεπτά πριν την ολοκλήρωσή του, ένας φίλαθλος εισέβαλε στον αγωνιστικό χώρο κρατώντας μία πόρτα αυτοκινήτου!
2) Στο Ελ Σαλβαδόρ το 1993, στην αναμέτρηση με τις Βερμούδες οι οπαδοί των γηπεδούχων, άγνωστο γιατί, άρχισαν να πετούν στον αγωνιστικό χώρο μεταξύ άλλων νεκρές γάτες, σακούλες με ούρα και πολλά ιγκουάνα!
1) Στον αγώνα Μπρέντφορντ-Μίλγουολ, το 1965 σύμφωνα με μαρτυρία της αγγλικής εφημερίδας «Guardian», από τις εξέδρες εκτοξεύθηκε μία... χειροβομβίδα, η οποία (προφανώς) δεν είχε απασφαλιστεί.
πηγή> perierga.gr

Βρήκαν την ηρεμία τους!

Βρήκαν επιτέλους ένα ήσυχο μέρος κ αυτά να αναπαυτούν!!




Πηγή: www.kontakt24.tvn24.pl

Απογραφή ρεκόρ υδρόβιων ειδών με 425.000 πουλιά ,στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας.



Το προτιμώμενο μέρος των υδρόβιων ειδών για να ξεχειμωνιάσουν αποτελεί η λιμνοθάλασσα της Βενετίας σε όλη την γειτονική Ιταλία.
File:Phoenicopterus roseus Luc Viatour.jpg
Φοινικόπτερο
Οι λιμνοθάλασσες του Κάορλε, Μπιμπιόνε και της Βενετίας, επιβεβαιώνονται στην κορυφή της λίστας της αρεσκείας των διαχειμάζοντων υδρόβιων πτηνών. Είναι, στην πραγματικότητα, 425.509  υδρόβια πουλιά που προτιμούν αυτή την περιοχή. Ο αριθμός προκύπτει από την εικοστή δεύτερη έρευνα απογραφή που πραγματοποιήθηκε από την επαρχία της Βενετίας, τον Ιανουάριο σε σχέση με το σύνολο των διαχειμάζοντα υδρόβιων πτηνών στην περιοχή της λιμνοθάλασσας.
Τα στοιχεία αναλύονται ως εξής: 39 000 και 77 πουλιά υπολογίζονται στη λιμνοθάλασσα του Κάορλε (δεδομένο που παραμένει σταθερό σε σύγκριση με πέρυσι) και 387 000 και 598 πουλιά υπολογίζονται στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας (δεδομένο που έχει μια μικρή πτώση φέτος).

 Αν τα υδρόβια μειώθηκαν κατά λίγες μονάδες, αυξάνεται αντίθετα, η ποικιλία των πουλιών,συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων σπάνιων ειδών που προστατεύονται από διεθνείς συμβάσεις, όπως ο σπάνιος ΣΤΙΚΤΑEΤΟΣ(Clanga clanga) (παρατηρήθηκαν τρία άτομα).

Ο σπάνιος Στικταετός

Ένα άλλο γεγονός που συνεχίζει να εντυπωσιάζει είναι ο αριθμός των φλαμίνγκο που για άλλη μια φορά, επέλεξαν τις λιμνοθάλασσες της Βενετίας για να ξεχειμωνιάσουν: τον Ιανουάριο υπήρχε ρεκόρ προσέλευσης, με 6.504 φλαμίνγκο. 

www.fisi.tv

H Αλκυόνη (Alcedo atthis)

File:Kingfisher eating a tadpole.jpg
Η Αλκυόνη (αρχαία ελληνική: Αλκυών, επιστημονική ονομασία: Alcedo atthis) είναι θαλάσσιο αποδημητικό πτηνό, το κοινώς λεγόμενο ψαροπούλι ή θαλασσοπούλι ή και ακόμα μπιρμπίλι της θάλασσας.
Ανήκει στην οικογένεια των Αλκυονιδών. Φθάνει τα 18 εκατοστά σε μήκος. Το σώμα της είναι ασυνήθιστα μικρό και φέρει κοντά και λεπτά πόδεια. Το κεφάλι της είναι δυσανάλογα μεγάλο, σε σχέση με το σώμα, με ισχυρό ράμφος που είναι οξύ στην άκρη. Αντίθετα προς το κακόσχημο μέγεθός της το φτέρωμά της παρουσιάζει ποικιλία χρωμάτων που σπάνια απαντάται σε άλλα πτηνά.H ικανότητά του να καταδύεται στο νερό και να συλλαμβάνει ψάρια είναι μοναδική, ξεπερνώντας σε ικανότητα και επιτυχία τα περισσότερα «καθαρόαιμα» αρπακτικά πουλιά που έχουν τα ψάρια στο διαιτολόγιό τους. Παραμονεύει ακίνητη ή αιωρείται πάνω από το νερό και βουτά αστραπιαία. Κατά την κάθετη βουτιά της στο νερό, χρησιμοποιεί ένα τρίτο διαφανές βλέφαρο, τη σκαρδαμυκτική μεμβράνη, η οποία προστατεύει τον οφθαλμό της, επιτρέποντάς της παράλληλα να βλέπει υποβρυχίως!
File:Alcedo atthis 2 (Marek Szczepanek).jpg
 Η αλκυόνα είναι ένα μικρόσωμο πτηνό. 
Τα ψάρια που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της διατροφής της -μαζί με αμφίβια και υδρόβια ασπόνδυλα- την υποχρεώνουν να βρίσκεται κοντά σε ρυάκια και ποτάμια με χαμηλή ροή, λίμνες και λιμνοθάλασσες, εκβολές και ακτές, πάντα με δέντρα και κατάλληλη βλάστηση.
Η Αλκυόνη κατοικεί σε πυκνόφυτες όχθες ποταμών, λιμνών, ιχθυοτροφείων καθώς και σε βραχώδεις ή θαμνώδεις ακτές των θαλασσών. Χαρακτηρίζεται άγριο και δύσπιστο πτηνό. Στην Ελλάδα φθάνει περίπου περί το τέλος του Καλοκαιριού, αρχές Σεπτεμβρίου και αναχωρεί περί τα τέλη Μαρτίου. Έχει σχετικά κοντά φτερά και πετά σε ευθεία, χαμηλά και σε μικρές αποστάσεις. Γεννά το Χειμώνα (Γενάρης) 5 - 9 λευκά σφαιρικά αυγά. Τρέφεται με ψάρια και για το λόγο αυτό το κρέας της δεν είναι νόστιμο. Αντίθετα όμως το πτέρωμά της είναι περιζήτητο για στολισμούς γυναικείων ενδυμάτων και καπέλων.
Η αλκυόνα προστατεύεται επαρκώς, τόσο σε εθνικό, όσο και σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο.Οι απειλές στο πτηνό αυτό σχετίζονται με έμμεσες πιέσεις που περιλαμβάνουν τη συρρίκνωση και υποβάθμιση των υγροτόπων που αποτελούν τα οικοσυστήματα όπου απαντάται, την υποβάθμιση της ποιότητας των εσωτερικών υδάτων και τη μείωση του αριθμού των ψαριών σε αυτά. 

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως το πουλί ήταν η Αλκυόνη, κόρη του βασιλιά Aίολου, που ο Δίας μεταμόρφωσε σε πτηνό μετά την αυτοκτονία της λόγω του θανάτου του αγαπημένου της, Κύηκα. Μάλιστα επειδή οι αλκυόνες γεννούν τα αυγά τους τον Ιανουάριο σε φωλιές μέσα στους βράχους, ο Δίας επέτρεψε στον ήλιο να λάμπει δυνατά και να ζεσταίνει τις αλκυόνες μέχρι να επωαστούν τα αυγά τους. Οι ζεστές αυτές μέρες του Γενάρη ονομάστηκαν γι' αυτό το λόγο αλκυονίδες μέρες.

To Αγριογούρουνο (Sus scrofa)

PIG2014.jpg
To συγκεκριμένο ζώο αποτελεί τον πρόγονο του ήμερου γουρουνιού, από το οποίο - μεταξύ άλλων - κληρονόμησε και την προσφιλή του συνήθεια να κυλιέται στις λάσπες για να απαλλαγεί από τα ενοχλητικά ζωύφια και παράσιτα που βρίσκονται στο δέρμα του. Παρόλα τα «βρώμικα και ανθυγιεινά» λασπόλουτρα, τα αγριογούρουνα βρίσκονται αρκετά ψηλά στις γαστρονομικές προτιμήσεις του ανθρώπου και για το λόγο αυτό έχουν κυνηγηθεί εντατικά σε ορισμένες περιοχές, όμως έχουν ανακάμψει θεαματικά στις περισσότερες από αυτές.

Το αγριογούρουνο ανήκει στη τάξη των αρτιοδάκτυλων θηλαστικών μαζί με τα ελάφια, ζαρκάδια, αγριοκάτσικα, χαρακτηριζόμενα από τον ζυγό (άρτιο) αριθμό δακτύλων στα άκρα τους. Είναι ένα μεγάλου μεγέθους ζώο βάρους μέχρι και 230 κιλά (!), με μήκος κυρίους σώματος που μπορεί να φτάσει τα 1,85 μέτρα και σχετικά μικρή ουρά μήκους μέχρι και 30 εκατοστά. Το σώμα είναι γεροδεμένο, η σπονδυλική του στήλη δημιουργεί μια «καμπούρα» στη ράχη, τα μπροστινά άκρα είναι μακρύτερα των πίσω, ενώ το μεγάλο κεφάλι -που δεν διαχωρίζεται από το σώμα με εμφανή λαιμό- χαρακτηρίζεται από τη μακριά μουσούδα και τους πολύ μεγάλους κυνόδοντες της κάτω σιαγόνας (ιδιαίτερα στα αρσενικά) που προεξέχουν από το στόμα και αποτελούν αποτελεσματικότατα αμυντικά όπλα. Το χρώμα του τριχώματος είναι μαύρο/γκρι στα ενήλικα ενώ στα νεαρά κοκκινωπό/καστανό με διαμήκεις σκουρόχρωμες ρίγες. Κάτω από το τρίχωμα δημιουργείται στα ενήλικα άτομα ένα στρώμα λίπους παχύ και ιδιαίτερα σκληρό που λειτουργεί ως πανοπλία. Εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη εκτός από το μεγαλύτερο τμήμα της Σκανδιναβικής χερσονήσου, τη Μεγάλη Βρετανία και Ιρλανδία. Προτιμά τα δάση φυλλοβόλων αλλά εντοπίζεται σε μεγάλη ποικιλία οικοτόπων ψάχνοντας την τροφή του όπως παρόχθιες περιοχές, βοσκότοποι, αγροί, χορτολιβαδικές εκτάσεις, βαλτότοποι. Δραστηριοποιείται κυρίως κατά το σούρουπο και την αυγή, προτιμώντας έναν σχετικά κρυπτικό τρόπο ζωής. Είναι παμφάγο με τη φυτική ύλη (βελανίδια, καρποί, βολβοί, ρίζες, αγρωστώδη) να κυριαρχεί, αλλά καταναλώνονται και μικρά ζώα (κυρίως ασπόνδυλα) και ψοφίμια.
To αγριογούρουνο προστατεύεται «χαλαρά» τόσο σε εθνικό όσο σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο. Αυτό σχετίζεται με τη μεγάλη περιοχή εξάπλωσής του, τους μεγάλους πληθυσμούς που δημιουργεί, το μεγάλο αναπαραγωγικό δυναμικό του, τη μεγάλη προσαρμοστικότητά του και την απουσία πολλών φυσικών εχθρών. Οι άμεσες πιέσεις πάνω στους πληθυσμούς του σχετίζονται με τη θήρευση από τον άνθρωπο. Η συρρίκνωση και υποβάθμιση των βιοτόπων που ζει το αγριογούρουνο δεν φαίνεται να το επηρεάζει ιδιαίτερα εξαιτίας της προσαρμοστικότητας στην εύρεση τροφής.
Ο επισκέπτης της προστατευόμενης περιοχής του όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού είναι πολύ πιθανό να συναντήσει αγριογούρουνα στις περιηγήσεις του σε ορεινές κυρίως περιοχές. Και αν αυτό δεν συμβεί τότε σχεδόν σίγουρα θα δει σε κάποιο σημείο τα χαρακτηριστικά βιοδηλωτικά σημάδια του αγριογούρουνου: σκαμμένα κομμάτια χωραφιών πολλών τετραγωνικών μέτρων, ακανόνιστου σχήματος, που δημιούργησε με την πανίσχυρη μουσούδα του κατά την προσπάθεια εύρεσης βολβών.

Φορέας Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού
Τμήμα Προστασίας & Διαχείρισης
Άστρος Αρκαδίας, 22001
Τηλ: 27550 22021, Fax: 27550 22025
Email: info@fdparnonas.gr Web: www.fdparnonas.gr

O Πετρίτης (Falco peregrinus)

10_falco-peregrinus..jpg
Aν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τη Ferrari των πουλιών - και όχι μόνο - σίγουρα ο αδιαφιλονίκητος νικητής θα ήταν ο πετρίτης. Γιατί, όταν μιλάμε για τον πετρίτη, ουσιαστικά μιλάμε για το ταχύτερο ζώο του πλανήτη, όταν εκτελεί κάθετες εφορμήσεις. Ορισμένα πειράματα και μετρήσεις έχουν υπολογίσει την ταχύτητά του κατά τις εφορμήσεις του προς κάποιο θήραμα σε πάνω από 300χλμ/ώρα, με ορισμένες εκτιμήσεις να μιλούν για ταχύτητες κοντά στα 400χλμ/ώρα, ασύλληπτες για κάθε άλλο έμβιο όν!
Η εξωπραγματική ταχύτητα του πετρίτη δεν αποκαλύπτεται από την εξωτερική του εμφάνιση. Είναι ένα μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους γεράκι με μήκος μέχρι και 50 εκατοστά, άνοιγμα φτερών μέχρι και 115 εκατοστά και βάρος μέχρι μόλις τα 1,3 κιλά. Εξαπλώνεται σε όλες τις ηπείρους εκτός από τις ακραίες πολικές περιοχές, τα πολύ ψηλά βουνά, και τα περισσότερα τροπικά δάση. Φωλιάζει και αναπαράγεται σε απόκρημνα βράχια ακτών, βουνών, φαραγγιών αλλά και σε νησίδες. Αναζητά την τροφή του στους περισσότερους βιοτόπους αλλά προτιμά ανοικτές εκτάσεις όπως χωράφια, ακτές, εκβολές, βάλτους. Την τροφή του αποτελούν τα πουλιά τα οποία αιφνιδιάζει και σκοτώνει με καταδίωξη ή κάθετη εφόρμηση από ψηλά. Κατά τις εφορμήσεις του «βυθίζεται» προς το θήραμά του με κλειστές φτερούγες και ακριβώς τότε επιτυγχάνει την εκπληκτική ταχύτητά του. Το σώμα του δείχνει «γερή» κατασκευή με ογκώδες σώμα και φαρδύ στέρνο, ενώ οι φτερούγες είναι οι τυπικά στενόμακρες των γερακιών και μυτερές στην άκρη. Το σώμα του ραχιαία έχει χρώμα γκριζόμαυρο, ενώ ο λαιμός είναι λευκός και η κοιλιά λευκόχρωμη με σκουρόχρωμες γραμμές. Χαρακτηριστικό του πετρίτη το μαύρο «μουστάκι» που συνεχίζει από το μαύρο σκούφο και δημιουργεί έντονη αντίθεση με τα λευκά του μάγουλα.
Ο πετρίτης προστατεύεται επαρκώς σε εθνικό και κυρίως σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο. Το είδος έφτασε κοντά στην εξαφάνιση κατά τη δεκαετία του 1950. Αιτία ήταν η αλόγιστη και εκτεταμένη χρήση επικίνδυνων φυτοφαρμάκων στις καλλιέργειες, με αποτέλεσμα μέσω των εντόμων και των πουλιών που τα έτρωγαν οι βλαβερές ουσίες να περάσουν και στους πετρίτες δημιουργώντας αυγά με πολύ λεπτά τοιχώματα που έσπαγαν εύκολα μειώνοντας δραματικά τους πληθυσμούς τους. Η απαγόρευση των χημικών αυτών βοήθησε στην ανάκαμψη των πληθυσμών μέχρι τα σημερινά επίπεδα. Όμως άμεσες πιέσεις στον πετρίτη όπως η λαθροθηρία, η χρήση απαγορευμένων φυτοφαρμάκων και η παράνομη συλλογή αυγών και νεοσσών, και έμμεσες πιέσεις που σχετίζονται με τη συρρίκνωση και υποβάθμιση των βιοτόπων που φωλιάζει, αναπαράγεται και κυνηγά πρέπει να μας κρατούν σε εγρήγορση όσον αφορά στις συνεχείς προσπάθειες προστασίας και διατήρησής των πληθυσμών του.
Ο επισκέπτης της προστατευόμενης περιοχής του όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού, εξαιτίας της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της περιοχής με πλήθος βουνών, ορεινών εξάρσεων, απότομων πλαγιών, φαραγγιών και γκρεμών είναι πολύ πιθανό να συναντήσει έναν πετρίτη. Η τύχη του θα είναι μεγαλύτερη αν καταφέρει να τον δει κατά τη διάρκεια του κυνηγιού του, οπότε θα απολαύσει τον πετρίτη σε αυτό που έχει την ξεκάθαρη πρωτιά: να είναι ο ταχύτερος των ταχύτερων!
Φορέας Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού
Τμήμα Προστασίας & Διαχείρισης
Άστρος Αρκαδίας, 22001 
Τηλ: 27550 22021, Fax: 27550 22025 
Email: info@fdparnonas.gr Web: www.fdparnonas.gr

Ένα διαφορετικό λαγόσκυλο!


Ένα διαφορετικό λαγόσκυλο από ξύλο!

Ημερολόγιο για τον μήνα Μάρτιο.




Για τους φίλους του ΦΥΣΗ TV ένα ημερολόγιο για τον μήνα Μάρτιο.
Μπορείτε να το τυπώσετε ή
 να το κάνετε φόντο Desktop background για την οθόνη του computer σας.

Ελπίζω να σας αρέσει!
www.fisi.tv
 

Ιστορία του κυνηγιού !


Το κυνήγι είναι μια δραστηριότητα σύμφυτη σχεδόν με την εμφάνιση των πρώτων ανθρώπων, άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, άλλοτε ως τρόπος εξασφάλισης τροφής, άλλοτε ως μέσο παίδευσης των νέων ή ως μέρος της παράδοσης και της κουλτούρας του. Αυτή η αρχέγονη σχέση του ανθρώπου με το κυνήγι και η συμπόρευσή τους στο χρόνο μέχρι τις μέρες μας έχει ανεξίτηλα χαραχτεί σε έργα τέχνης κάθε μορφής, καθώς έχει αποτυπωθεί αρχικά σε βραχογραφίες στα τοιχώματα των σπηλαίων, έπειτα σε έξοχες τοιχογραφίες, σε πίνακες και γλυπτά, σε κείμενα και συγγράμματα, σε παραμύθια, μύθους και θρύλους μέχρι τα πιο πρόσφατα δημοτικά τραγούδια του τόπου μας.
Προϊστορικοί χρόνοι
Δεν μπορεί να καθοριστεί με σαφήνεια το χρονικό σημείο που αποτέλεσε την απαρχή της ενασχόλησης του ανθρώπου με το κυνήγι, γνωρίζουμε απλά ότι μπορεί γενικά να τοποθετηθεί στις αρχές της εξελικτικής πορείας του. Ο προϊστορικός άνθρωπος υποχρεώθηκε να αναπτύξει τις κυνηγετικές του ικανότητες, προκειμένου να εξασφαλίσει την τροφή, άρα και την επιβίωσή του. Έπρεπε δηλαδή να χρησιμοποιήσει τις πνευματικές του δυνατότητες κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να εντοπίζει το θήραμά του, να μαθαίνει τις συνήθειές του, να το ακολουθεί και να επιτυγχάνει τη σύλληψή του. Για να τα καταφέρει όλα αυτά επινόησε μεθόδους και κατασκεύασε εργαλεία (τόξα, δόρατα, δίχτυα, παγίδες κ.λπ.), αλλά και οργανώθηκε σε ομάδες (ομαδικό κυνήγι).
Είναι προφανές ότι το κυνήγι αποτέλεσε βασικό στοιχείο τόσο για την πνευματική όσο και για την κοινωνική ανάπτυξη του ανθρώπου της λίθινης εποχής, καθώς η αγροτική δραστηριότητα δεν έχει ακόμη εμφανιστεί. Την εποχή του χαλκού ο άνθρωπος εξημερώνει κάποια άγρια ζώα και αρχίζει να τα εκτρέφει, εξασφαλίζοντας με αυτή την πρώτη μορφή κτηνοτροφίας μέρος της τροφής του, ωστόσο το κυνήγι εξακολουθεί να είναι μια σημαντική δραστηριότητα.
Καθώς ο ανθρώπινος πολιτισμός της εποχής του χαλκού και του σιδήρου στρέφεται προς την κτηνοτροφία και την καλλιέργεια της γης, το κυνήγι παύει να διαδραματίζει τον πρωταρχικό ρόλο στην επιβίωση, και αρχίζει να μετεξελίσσεται, πριν ακόμα από την ιστορική περίοδο, σε μια ευγενή δραστηριότητα που συνδυάζει την επίδειξη δύναμης, θάρρους και ικανότητας με την ευφυΐα και τη σύνεση.
Αρχαία Ελλάδα
Οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν από πολύ παλιά κατά κύριο λόγο με την γεωργία, σε αντίθεση με άλλους Ευρωπαϊκούς λαούς. Το κυνήγι δεν συνδεόταν άμεσα με την επιβίωσή τους, αποτελούσε όμως απόδειξη θάρρους, γενναιότητας και θεωρούνταν δεξιότητα απαράμιλλης παιδευτικής αξίας για τους νέους, καθώς τους βοηθούσε να αναπτύξουν αρετές όπως η ανδρεία και η δεξιοτεχνία στην πολεμική τέχνη. Αυτό, άλλωστε, καταδεικνύεται και στα έργα πολλών αρχαίων συγγραφέων.
Ο Πλάτωνας ύμνησε το κυνήγι σαν θεία άσκηση και γύμναση για δυνατούς άνδρες. Ο Ξενοφώντας έγραψε για το κυνήγι ιδιαίτερη πραγματεία, τον γνωστό "Κυνηγετικό", όπου τονίζει τον ηθικό και παιδαγωγικό ρόλο του κυνηγιού, ενώ σχετικές αναφορές υπάρχουν στα έργα του Ομήρου, στον Πλούταρχο, τον Αρριανό κ.ά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κυνήγι στην αρχαία Ελλάδα ασκούνταν από όλους, χωρίς κοινωνικές διακρίσεις, είτε ήταν αρχηγοί και βασιλιάδες είτε πολίτες και απλοί στρατιώτες. Ήταν λοιπόν μια αταξική δραστηριότητα, και ως τέτοια έφτασε μέχρι τις μέρες μας.
Αν για όλο τον κόσμο το κυνήγι αποτέλεσε βασικό συντελεστή για την επιβίωση του ανθρώπου, για την Ελλάδα έχει ιδιαίτερη πολιτιστική σημασία, αφού εδώ επινοήθηκε και λατρεύτηκε η θεά ?ρτεμη, η θεά-προστάτιδα του κυνηγιού αλλά και θεά-τιμωρός για όσους δεν σέβονταν τη φύση ή δεν τηρούσαν τον ηθικό κώδικα συμπεριφοράς των κυνηγών, π.χ. αν χτυπούσαν μικρά θηράματα, νεογέννητα ζώα κ.λπ., τα οποία ήταν ιδιοκτησία της θεάς. Κάθε μορφή πονηριάς που απέβλεπε στη σύλληψη ή τη θανάτωση ζώων με τεχνητά μέσα ή δίχτυα ήταν καταδικαστέα και ο δράστης γινόταν αντικείμενο περιφρόνησης.
Ο τρόπος που οι αρχαίοι Έλληνες συνέδεαν το κυνήγι με το περιβάλλον παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον: η ίδια θεότητα - η θεά ?ρτεμη - ήταν προστάτιδα του κυνηγιού και κυνηγός η ίδια, αλλά ήταν και προστάτιδα της αύξησης και ευδοκίμησης των φυτών, των άγριων ζώων και γενικά της άγριας φύσης. Πίσω από αυτή τη διπλή ιδιότητα διακρίνεται καθαρά η αντίληψη του κυνηγού-προστάτη της φύσης, μια αντίληψη που επικράτησε στους ευρωπαϊκούς λαούς και επηρέασε καθοριστικά τους νόμους που θεσπίστηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος διαχρονικά.
Ρωμαϊκοί χρόνοι - Βυζάντιο - Τουρκοκρατία
Κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους δεν υπήρξε ιδιαίτερη διαφοροποίηση στην κυνηγετική πρακτική ούτε ως προς τα μέσα και τα όπλα ούτε ως προς τα είδη των θηραμάτων. Εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, πολύ δε περισσότερο σε αυτές, όπως στην νησιώτικη Ελλάδα και στη Μάνη, που ήταν βασικό μέσο για να εξασφαλίζουν τροφή οι κάτοικοι.
Αρχικά οι Ρωμαίοι είχαν αναθέσει το κυνήγι στους σκλάβους, οι οποίοι είχαν την υποχρέωση να προμηθεύουν με θηράματα τα αφεντικά τους. Αργότερα όμως η επαφή με άλλους λαούς, ιδιαίτερα με τους Έλληνες, μετέβαλλε αυτή την αντίληψη και το κυνήγι έγινε προνόμιο και "δικαίωμα" μόνο του ελεύθερου ανθρώπου. Θεωρούνταν μάλιστα άθλημα υψηλής σημασίας, όπως φαίνεται και από το γεγονός ότι η ελληνορωμαϊκή μυθολογία είναι γεμάτη κυνηγετικά επεισόδια ή αναφορές στο κυνήγι.
Οι Ρωμαϊκές επαρχίες χωρίζονταν σε τομείς κυνηγιού (cynegia) που τις διοικούσαν στρατιωτικοί διοικητές των κυνηγετικών μονάδων, ενώ το εμπόριο των θηραμάτων άνθιζε. Τα άγρια ζώα θεωρούνταν από τους Ρωμαίους ότι δεν ανήκουν σε κανένα (res nullius), και επομένως ήταν ιδιοκτησία του πρώτου που θα τα συλλάμβανε - νομική αντίληψη που ισχύει σε κάποιες περιοχές μέχρι σήμερα.
Την εποχή αυτή η ατομική ιδιοκτησία της γης μεγαλώνει και οι μεγαλοκτήμονες αρχίζουν να διεκδικούν το δικαίωμα του κυνηγιού μέσα στις εκτάσεις τους. Εμφανίζεται λοιπόν μια σύγκρουση μεταξύ του δικαιώματος του κυνηγιού και του δικαιώματος της ιδιοκτησίας. Αυτό το γεγονός επηρέασε σημαντικά τη μετέπειτα εξέλιξη του κυνηγιού και συνέβαλε στη διαμόρφωση του σημερινού ευρωπαϊκού σκηνικού, όπου το δικαίωμα της θήρας ανήκει στον ιδιοκτήτη της γης - σημαντικότατη διαφορά με τα ελληνικά δεδομένα.
Κατά τα βυζαντινά χρόνια, στο πρόσωπο του συμβόλου των Ακριτών, του Διγενή Ακρίτα, υμνήθηκε το κυνήγι ως ξεχωριστή ανθρώπινη δραστηριότητα. Το ίδιο έγινε και στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Το κυνήγι και ο τρόπος άσκησής του ήταν πρόκριμα για τη διάκριση και την εξέλιξη στη στρατιωτική ιεραρχία των αρματολών και των κλεφτών, ενώ σημαντικά μετέβαλε τη μορφή του κυνηγιού η εφεύρεση του πυροβόλου όπλου.
Το υψηλό φρόνημα των Ελλήνων οδήγησε στη διαμόρφωση ενός κώδικα τιμής τον οποίο όφειλε κάθε κυνηγός να σέβεται. Διαφορετικά χαρακτηριζόταν ανάξιος, αν π.χ. πυροβολούσε μικρά και νεογνά ή όταν το θήραμα έπινε νερό, γενικά δηλαδή αν προτιμούσε τους εύκολους στόχους.
Το κυνηγετικό αυτό πνεύμα ποτέ δεν έπαψε να είναι μέρος της πολιτιστικής εξέλιξης του ελληνικού λαού. Αυτό διαφαίνεται μέσα από τη συχνότατη αναφορά σε θηράματα και τρόπους άσκησης του κυνηγιού που παρατηρείται στα δημοτικά μας τραγούδια, αλλά και σε πλήθος ελληνικών παραδόσεων που είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες με την κυνηγετική δραστηριότητα.
Νεότερη Ελλάδα
Μετά την απελευθέρωση, το κυνήγι εξακολουθεί να ασκείται με την ίδια ελευθερία που το χαρακτήριζε και στα χρόνια της Τουρκοκρατίας και να διέπεται από έναν ηθικό κώδικα τιμής, ο οποίος με τον καιρό μετατρέπεται στα πρώτα αστυνομικά μέτρα για την προστασία των θηραμάτων και κατ' επέκταση της άγριας ζωής, κάτω από τις πιέσεις των κυνηγών, οι οποίοι οργανώνονται σε κυνηγετικά σωματεία.
Το κυνήγι στις αρχές του 20ου αιώνα εξακολουθεί να περιβάλλεται από υψηλή κοινωνική αίγλη, ενώ είναι πράγματι εντυπωσιακό να διαπιστώνει κανείς ότι οι κυνηγοί, έχοντας βαθιά γνώση των θεμάτων του περιβάλλοντος, φρόντισαν για τη διαμόρφωση μιας σειράς νομικών προστατευτικών διατάξεων, καινοτόμων όχι μόνο για εκείνη την εποχή, αλλά και για τη σημερινή. Η απαγόρευση της θήρας με δίχτυα, ξόβεργες, παγίδες και κάθε άλλο μέσο πλην του πυροβόλου όπλου, η θέσπιση προστατευόμενων ζωνών και πολλές ακόμα διατάξεις που υιοθετήθηκαν εκείνα τα χρόνια και ισχύουν και σήμερα, είναι αυστηρότερες από διατάξεις που σήμερα εφαρμόζονται σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα σηματοδοτείται από καθοριστικές εξελίξεις για τη μετέπειτα διαμόρφωση της σημερινής μορφής του κυνηγιού, οι οποίες συνέβησαν σε παγκόσμιο επίπεδο και επηρέασαν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, την ελληνική πραγματικότητα. Στο όνομα μιας κακώς νοούμενης "ανάπτυξης" των ανθρώπινων κοινωνιών, το περιβάλλον υποβαθμίστηκε ή άλλοτε καταστράφηκε με πρωτόγνωρους ρυθμούς για την ιστορία της ανθρωπότητας.
Παράλληλα, οι άνθρωποι συγκεντρώνονται στις πόλεις και, απομονωμένοι από το φυσικό κόσμο, αρχίζουν να διαμορφώνουν διαφορετικές αντιλήψεις από τους κατοίκους της υπαίθρου. Οι νέες αστικές και υπερκαταναλωτικές κοινωνίες των ανεπτυγμένων χωρών, όντας ένοχες για μια σειρά καταστροφικών επεμβάσεων στο φυσικό περιβάλλον, άρχισαν να αναζητούν τις αιτίες μιας ήδη επιβαρημένης κατάστασης και συχνά απέδωσαν ευθύνες στον εύκολο στόχο: το κυνήγι, το οποίο δύσκολα πλέον μπορούσε να γίνει αποδεκτό από μια κοινωνία που τείνει να λησμονεί τους νόμους που διέπουν το φυσικό περιβάλλον. Όλοι αυτοί οι παράγοντες έκαναν την κοινή γνώμη επιρρεπή σε μια χωρίς ανάλυση υιοθέτηση των διαφόρων καταγγελιών των οικολογικών οργανώσεων.
Ήταν φανερό ότι το κυνήγι έπρεπε να προσαρμοστεί στην επιστημονική έννοια της θήρας, η οποία ορίζεται ως η αειφορική εκμετάλλευση ενός φυσικού ανανεώσιμου πόρου (των θηραματικών πληθυσμών). Μέσα από μια τεχνοκρατική προσέγγιση, η κυνηγετική διαχείριση, τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος -έργα που πάντοτε πραγματοποιούσαν οι κυνηγοί-, οι πρακτικές θήρας και ό,τι άλλο χαρακτήριζε το κυνήγι, άρχισαν να διαμορφώνονται σύμφωνα με την επιστήμη. Ορισμένοι νέοι τομείς δραστηριοτήτων, όπως είναι η μελέτη και η ανάλυση των χαρακτηριστικών των θηραματικών πληθυσμών, η κατάρτιση επιστημονικού σχεδιασμού για τη θήρα κ.λπ. άρχισαν να πραγματοποιούνται από τους κυνηγούς στην Ευρώπη και σιγά-σιγά στην Ελλάδα.
Είναι γεγονός ότι αυτές οι κοινωνικές και οικολογικές αλλαγές διαμόρφωσαν μια νέα μορφή κυνηγιού που είναι η εξέλιξη της κυνηγετικής δραστηριότητας. Η άσκησή του μέσα στο πλαίσιο που ορίζει ο νόμος και η επιστήμη επιτελεί έναν οικολογικά ωφέλιμο ρόλο, ο οποίος θα πρέπει να γίνει ευρύτερα αντιληπτός και να αξιοποιηθεί από την κοινωνία. Γιατί για τους κυνηγούς οι συνέπειες της καταστροφής του περιβάλλοντος είναι ακόμα πιο έντονες καθώς, πέρα από την ιδιαίτερα στενή σχέση και την αγάπη τους για τη φύση, κάτι τέτοιο σημαίνει το τέλος για την μακραίωνη αυτή παράδοση.
Πηγή: Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, η "Ιστορική Εξέλιξη του Κυνηγιού"

Αγὠνας σε πεδινή πέρδικα με απονομή C.A.C

Ο Κυνοφιλικός  Όμιλος Κομοτηνής στις 8 & 9 Μαρτίου 2014 διοργανώνει Αγὠνα σε πεδινή πέρδικα με απονομή C.A.C


Αγώνας Α.Κ.Ι. φασιανού στα Καλάβρυτα



Ο Όμιλος Εργασίας Κυνηγετικών Σκύλων Αχαΐας στις 23 Μαρτίου 2014 διοργανώνει τον καθιερωμένο Αγώνα Κυνηγετικής Ικανότητας- Πρακτικού Κυνηγίου με απονομή CACIT & το δικό μας Πανπελοποννησιακό derby (αγώνα για νεαρά σκυλιά μέχρι 2 ετών) σε θήραμα: φασιανό. Τοποθεσία: Καλάβρυτα

 Απονομή του Τροπαίου «Αντώνης Καρνάρος & Νίκος Σκαμπαρδόνης»

τηλ. 6977255744 Σάκης

τηλ. 6974407729 Βασίλης

 Όμιλος Εργασίας Κυνηγετικών Σκύλων Αχαΐας

Προκήρυξη «Κυπέλλου Ελλάδας» Compak Sporting 2014


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΤΕΚΟ / ΣΚ.Ο.Ε. 2014 – 1
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ «ΚΥΠΕΛΛΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ» COMPAK SPORTING 2014
Η ΣΚΟΕ προκηρύσσει «ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΟΣ» του αγωνίσματος Σκοποβολής Πήλινου Στόχου “COMPAK SPORTING”, για το έτος 2014.
Οι αγώνες θα διεξαχθούν σύμφωνα με τον Αθλητικό Νόμο, τους επίσημους κανονισμούς της FITASC για το 2014, την παρούσα προκήρυξη, τις εκάστοτε εγκυκλίους της ΣΚΟΕ και τον καταστατικό της χάρτη. Το αγωνιστικό πρόγραμμα έχει ως εξής:
• 9 Μαρτίου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Μαλακάσας.
• 5-6 Απριλίου Διεθνές Grand Prix Ρόδου, 200 στόχων, σκοπευτήριο Ρόδου.
• 27 Απριλίου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Πυργετού.
• 25 Μαΐου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Σκύδρας.
• 21-22 Ιουνίου Διεθνές Grand Prix Κρήτης, 200 στόχων, σκοπευτήριο Χανίων.
• 6 Ιουλίου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Μαλακάσας.
• 27 Ιουλίου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Βόλου.
• 24 Αυγούστου αγώνας 100 στόχων, σκοπευτήριο Χίου.
• 13-14 Σεπτεμβρίου Πανελλήνιος αγώνας 200 στόχων, σκοπευτήριο Λαγκαδά.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα σωματεία και οι ομάδες της δύναμης της ΣΚΟΕ με σκοπευτές-τριες που έχουν εν ισχύ ΔΕΣΚ/ΣΚΟΕ για το έτος 2014 σύμφωνα με τη γενική εγκύκλιο ΣΚΟΕ 20 Β-1.
Ο διοργανωτής σύλλογος είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο ισχύος των ΔΕΣΚ/ΣΚΟΕ των αθλητών-τριών που συμμετέχουν στον αγώνα.
Οι κατηγορίες είναι: Ανδρών, Γυναικών, Εφήβων, Βετεράνων και Super-Βετεράνων σύμφωνα με την διεθνή κατάταξη της FITASC.  Το παράβολο συμμετοχής εκάστου αθλητή ορίζεται για τους μεν αγώνες 100 στόχων για τους εφήβους σε 25 ευρώ και για όλες τις άλλες κατηγορίες 35 ευρώ, για τον δε Πανελλήνιο αγώνα 200 στόχων για τους εφήβους σε 45 ευρώ και για όλες τις άλλες κατηγορίες σε 60 ευρώ.  Όσον αφορά αποκλειστικά και μόνο τα Grand Prix της Ρόδου και Κρήτης, ως διεθνείς αγώνες η δήλωση συμμετοχής και η καταβολή του παραβόλου που ορίζει η FITASC θα γίνει απευθείας σ” αυτήν ηλεκτρονικά.
Οι ενστάσεις υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο εγγράφως στην αγωνόδικο επιτροπή και αφορούν συμβάν μόνο της ημέρας υποβολής, το παράβολο υποβολής ορίζεται σε 35 ευρώ για τους αγώνες 100 στόχων και σε 60 ευρώ για τους αγώνες 200 στόχων, στην περίπτωση ευδοκίμησης της ένστασης το παράβολο επιστρέφεται σε αυτόν που την υπέβαλλε.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι την 12:00 μεσημβρινή της προτελευταίας ημέρας από την έναρξη του αγώνα στο σκοπευτήριο διεξαγωγής και η καταβολή του παραβόλου μέχρι και την 8:30 πρωινή της πρώτης ημέρας του αγώνα.
Η βαθμολογία των αθλητών-τριών θα γίνεται με βάση την διαφορά της επίδοσής τους από αυτήν του πρώτου. Με την έννοια αυτή ο πρώτος σε κάθε κατηγορία θα λαμβάνει μηδέν (0) βαθμούς ποινής και οι υπόλοιποι τόσους βαθμούς ποινής όση η διαφορά της επίδοσής τους από την επίδοση του πρώτου. Σημειώνεται ότι στα Grand Prix της Ρόδου και Κρήτης μηδέν (0) βαθμούς ποινής θα λάβει ο πρώτος σε κάθε κατηγορία Έλληνας αθλητής.
Για τους αγώνες επί 200 στόχων (Grand Prix Ρόδου και Κρήτης και Πανελληνίου), οι βαθμοί ποινής θα υπολογίζονται με βάση τη διαφορά της επίδοσης κάθε σκοπευτή από αυτήν του πρώτου, αφού γίνει αναγωγή των επιδόσεων σε 100 στόχους.
Θα απονέμεται κύπελλο στον πρώτο κάθε κατηγορίας και μετάλλια στους δεύτερο και τρίτο.
Για την απονομή κυπέλλου και μεταλλίων θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον τρεις (3) συμμετοχές σε κάθε κατηγορία, εκτός από τις κατηγορίες Γυναικών και super-βετεράνων όπου θα απονέμονται ανεξαρτήτως αριθμού συμμετοχών.
Για την εξαγωγή του τελικού αποτελέσματος κατάταξης στο «Κύπελλο Ελλάδος compak sporting 2014» θα λαμβάνονται υπ” όψιν οι πέντε (5) καλύτερες βαθμολογίες του αθλητή-τριας σε ισάριθμους αγώνες με κριτήριο κατάταξης το άθροισμα των βαθμών ποινής.
Στους πέντε (5) αγώνες για την εξαγωγή του τελικού αποτελέσματος θα συμπεριλαμβάνεται οπωσδήποτε ο Πανελλήνιος.
Στις 9:00 θα αρχίζει ο αγώνας και η παρουσίαση των στόχων στους διαγωνιζόμενους θα γίνεται μόνο στην πρώτη ομάδα βολής.
Οι διαιτητές θα έχουν όλοι την ειδική διαπίστευση της ΣΚΟΕ για αγωνίσματα της FITASC και θα ορίζονται από την ΣΚΟΕ, η δε αποζημίωσή τους η οποία ορίζεται σε 50 ευρώ για κάθε αγωνιστική ημέρα θα καταβάλλεται από τον διοργανωτή του αγώνα σύλλογο.
Η αγωνόδικος επιτροπή θα είναι τριμελής και θα ορίζεται για κάθε αγώνα ξεχωριστά από την Ειδική Τεχνική Επιτροπή Κυνηγετικού Όπλου (ΕΤΕΚΟ) της ΣΚΟΕ και η σύνθεσή της θα αποστέλλεται στο σωματείο που διοργανώνει τον αγώνα.
Κλιμάκιο της ΕΤΕΚΟ/ΣΚ.Ο.Ε. δύναται να μεταβαίνει στο σκοπευτήριο διεξαγωγής κατά τις ημέρες προ του αγώνα προκειμένου να διαπιστώσει την τήρηση των κανονισμών και την καταλληλότητα-ετοιμότητα του σκοπευτηρίου.
Το κλιμάκιο θα είναι αποκλειστικά και μόνο υπεύθυνο για την διαμόρφωση του αγωνιστικού σχήματος, το οποίο, θα παραδίδει στον διοργανωτή σύλλογο την 8:30 πρωινή κάθε αγωνιστικής ημέρας, το δε αγωνιστικό σχήμα για την περίπτωση ισοβαθμίας (shoot-off) θα παραδίδεται κατά την διάρκεια του αγώνα και εφ” όσον τούτο απαιτηθεί.
Για τις ανάγκες εξοικείωσης με το φόντο και τον χώρο του σκοπευτηρίου όπου διεξάγεται ο αγώνας θα λειτουργούν μηχανές εκτόξευσης σε κάθε αγωνιστικό γήπεδο, με θέσεις εκτός αγωνιστικού σχήματος.
Από το χρονικό σημείο που οι μηχανές εκτόξευσης θα τεθούν σε θέση αγωνιστικού σχήματος απογορεύεται κάθε προπόνηση αθλητών.
Ο διοργανωτής σύλλογος υποχρεούται να διευκολύνει με τεχνικό προσωπικό και να συμμορφώνεται σε κάθε υπόδειξη του κλιμακίου της ΕΤΕΚΟ/ΣΚ.Ο.Ε. , που αφορά την ασφάλεια διεξαγωγής και την τήρηση των κανονισμών, καθώς επίσης και σε κάθε αλλαγή της θέσεως των μηχανών εκτόξευσης και της τροχιάς τον στόχων στα πλαίσια του εφικτού.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην ύπαρξη κάθετων δοκών περιοριστή γωνίας βολής σε κάθε βατήρα, η οποία και είναι απαραίτητη προϋπόθεση διεξαγωγής του αγώνα.
Για όσα διαδικαστικά θέματα δεν αναφέρονται στην παρούσα ισχύουν αναγωγικά προηγούμενες εγκύκλιοι της ΣΚΟΕ, ο επίσημος διεθνής κανονισμός της FITASC και η προκήρυξη του αγώνα η οποία θα αναρτάται στον πίνακα του διοργανωτή συλλόγου και θα αποστέλλεται στα σωματεία 15 ημέρες τουλάχιστον πριν την έναρξη του αγώνα.
Εφιστάται η προσοχή των σωματείων της ΣΚΟΕ προκειμένου να ενημερώσουν τους αθλητές-τριες τους για κάθε θέμα ασφαλείας, κανονισμών και εγκυκλίων με κάθε πρόσφορο μέσο.
Ο Πρόεδρος Παύλος Κανελλάκης
Ο Γενικός Γραμματέας Αθανάσιος Παπαγεωργίου
Σκοπευτική Ομοσπονδία Ελλάδος 
Χρ. Βουρνάζου 14, ΑΘΗΝΑ 11521 
Τηλ. (210) 6454522 και 6454523Fax. (210) 6421595  e-mail: info@skoe.gr

«Κατέλαβαν» και το Γράμμο τα μινκ που απελευθερώθηκαν από τη Σιάτιστα!














Τα γουνοφόρα σαρκοφάρα ζώα έχουν προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές στο οικοσύστημα της περιοχής - Τα μινκ σκοτώνουν περισσότερα ζώα από όσα χρειάζονται για να τραφούν

Η απελευθέρωση πάνω από 50.000 γουνοφόρων μινκ, τον Αύγουστο του 2010, από μονάδες εκτροφής στο Χιλιόδεντρο και τη Σιάτιστα, έχουν οδηγήσει σήμερα σε ανυπολόγιστες καταστροφές σε όλη την περιοχή, μέχρι και το Γράμμο.

Άγνωστοι, τότε, είχαν ανοίξει τα κλουβιά και είχαν αφήσει τα ζώα να «πλημμυρίσουν» τον κάμπο της Καστοριάς, με αποτέλεσμα τη διατάραξη του οικοσυστήματος αφού πρόκειται για ξενικό είδος. Πολλά ζώα βέβαια είχαν συλλεχθεί, άλλα είχαν πέσει θύματα τροχαίων ατυχημάτων, ωστόσο κάποια κατάφεραν να διαφύγουν και, όπως φαίνεται, να εγκατασταθούν και να αναπαραχθούν στην περιοχή, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ξενικό είδος.

«Μιλάμε για ένα σαρκοφάγο θηλαστικό που προτιμάει τις υδάτινες περιοχές και τρώει από λαγούς και κουνέλια μέχρι πουλιά που κάνουν τις φωλιές τους στα καλάμια της λίμνης Καστοριάς» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ιχθυολόγος και διευθύντρια του Ενυδρείου Καστοριάς, Αννα Λάτσιου.

Όπως εξήγησε η κ. Λάτσιου, το μινκ έχει ένα ξεχωριστό τρόπο να τρέφεται αφού σκοτώνει περισσότερα ζώα απ΄ ό,τι χρειάζεται για να τραφεί, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τα πνίγει και τα αφήνει ή τα πάει στη φωλιά του».
Επιπλέον, το μινκ έχει σχετικά εύκολη αναπαραγωγή με αποτέλεσμα να γίνεται επιτακτική η ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισης, με τη σύνταξη μελέτης περιορισμού του είδους.

«Από μια ενέργεια κάποιων που αυτοαποκαλούνται 'οικολόγοι', έχει διαταραχθεί το οικοσύστημα και απαιτούνται άμεσα μέτρα» εκτιμά η κ. Λάτσιου.

Την ίδια εκτίμηση κάνει και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος από την Εταιρία Προστασίας Περιβάλλοντος Καστοριάς, που έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση για τη λήψη μέτρων.

«Πιστεύω ότι έχουν ήδη αναπαραχθεί δύο ή τρεις φορές, με τον πληθυσμό τους να φτάνει πλέον μέχρι τις παρυφές του Γράμμου και τα αλβανικά σύνορα» λέει ο κ. Παναγιωτόπουλος, άποψη που συμμερίζεται και ο δήμαρχος Νεστορίου, Χρήστος Γκοσλιόπουλος.

«Τα βρίσκεις παντού στην περιοχή μας και, μάλιστα, δεν διστάζουν να επιτεθούν σε κοτέτσια» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκοσλιόπουλος.

Σημαντικά όμως είναι τα προβλήματα που δημιουργούν στην ορνιθοπανίδα της λίμνης Καστοριάς, όπου τα πιο πολλά ενδιαιτήματα, όπως αναφέρει ο κ.Παναγιωτόπουλος ο οποίος είναι μέλος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας (ΕΟΕ), τείνουν να εκλείψουν.

«Το μινκ είναι μεγάλος θηρευτής και αναταγωνιστικό είδος με τη βίδρα, την οποία έχει καταφέρει να εκτοπίσει. Παράλληλα, παρυδάτια πουλιά που κάνουν φωλιές στα καλάμια, όπως πάπιες και νερόκοτες έχουν σχεδόν εξαφανισθεί, αφού γίνονται εύκολα θηράματα» τονίζει ο κ. Παναγιωτόπουλος διευκρινίζοντας ότι, σύμφωνα με στοιχεία από καταμετρήσεις πουλιών, την τελευταία 15ετία, οι πληθυσμοί κάποιων ειδών έχουν μειωθεί αισθητά εξαιτίας των μινκ.

«Έχουμε ζητήσει πολλές φορές να γίνει κάτι για την εξάπλωση των γουνοφόρων μινκ, αλλά δεν έχουμε εισακουσθεί και φοβάμαι πως αν συνεχισθεί αυτό, τα επόμενα χρόνια θα θρηνήσουμε πολλά είδη της ορνιθοπανίδας» σημειώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, χαρακτηρίζοντας την ενέργεια των αγνώστων να απελευθερώσουν τα μινκ, πριν από 4 χρόνια, «εξτρεμιστική με μεγάλες και διογκούμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον».

“Κανείς δεν έχει παρακολουθήσει επισταμένως το φαινόμενο, υπάρχει μόνο μια επιδερμική αντιμετώπιση που αν δεν αλλάξει, οι ανατροπές στο οικοσύστημα θα είναι πολύ μεγάλες” καταλήγει.
Νατάσα Καραθάνου

Πηγή www.protothema.gr/

Σπάνια αρχαιοελληνική φυλή σκύλων κινδυνεύει με εξαφάνιση

Με εξαφάνιση κινδυνεύει η «αλεπουδίτσα», μία ελληνική φυλή μικρόσωμων σκύλων γνωστή ως «Αλωπεκίς» που εμφανίζεται από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, σε μια αδιάσπαστη συνέχεια, σε μικρούς πληθυσμούς, σε όλη τη χώρα. Την επισήμανση έκανε ο κτηνίατρος Σπύρος Χλειουνάκης ο οποίος μαζί με τους Α. Φούντα, Λ. Βαρούδη, Ζ. Αμπά και Α. Ράγκο, μελέτησαν τη συγκεκριμένη φυλή από το Φεβρουάριο του 2005 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2012 και παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνολογίας Ζωικής Παραγωγής που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της Zootechnia 2013.
H «Αλωπεκίς» πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα μικρόσωμο τύπο πρωτογόνων σκύλων, κοινό της Βαλκανικής χερσονήσου, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι προέρχεται από σκύλους παρίες. Εμφανίζεται στον Ελλαδικό χώρο με την παρουσία των προ- Ελληνικών φύλων και ειδικότερα με τους Πελασγούς. Ευρήματα υπάρχουν ήδη από τη μετά-παλαιολιθική εποχή στη Θεσσαλία. Οι αρχαίοι Έλληνες την αποκαλούσαν «Αλωπεκίς» (ομοιάζουσα με μικρή αλεπού) και απεικονίσεις του ζώου αυτού στην αρχαία ελληνική τέχνη είναι πολλές. Πέρα από τις απεικονίσεις που έχουν σχέση με το μύθο, ακόμα πιο δημοφιλή είναι τα θέματα από την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων, η συντροφιά στο σπίτι, η φύλαξη στην αγροικία, τα παιχνίδια με τα παιδιά (αναπαραστάσεις σε αγγεία, αγάλματα, ειδώλια και νομίσματα). 

Όπως καταγράφεται στην μελέτη, πρόκειται για μικρόσωμη φυλή, καθαρά αγροτικής, οικιακής χρησιμότητας και πολλαπλών καθηκόντων. Λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς της, παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν για το 
κυνήγι, ως φύλακας και θεωρούνταν πολύ καλό τσοπανόσκυλο. 

«Αυτή η σημαντική φυλή αποτελούσε άριστο οικογενειακό σύντροφο στα αγροτικά και περιαστικά περιβάλλοντα. Οι κάτοικοι του νομού Σερρών γνωρίζουν ανέκαθεν την παρουσία των σκύλων αυτών από γενιά σε γενιά και αναφέρονται σε αυτήν με διάφορα τοπικά ονόματα (Αλεπουδίτσα, μπόμπης, μπουμπούδι κ.α.). Οι σκύλοι αυτοί υπήρχαν πριν την εγκατάσταση των προσφύγων το 1922» ανέφερε ο κ.Χλειουνάκης.

Όπως τόνισε, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και της ιδιαιτερότητες της φυλής και δεδομένου ότι η μελέτη της δεν έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας, κρίθηκε σκόπιμη η διερεύνηση της αλωπεκίδας. Σκοπός της έρευνας ήταν η αναζήτηση, η ανεύρεση και η καταγραφή φαινοτύπων, που ανταποκρίνονται στο μορφολογικό πρότυπο, στην περιοχή του Νομού Σερρών. Έτσι, κατεγράφησαν 58 σκύλοι που ανταποκρίνονταν στο μορφολογικό πρότυπο της φυλής και επιδιώχθηκε η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση ιδιοκτητών και κυνόφιλων των περιοχών σε μια προσπάθεια διατήρησης των υπαρχόντων πληθυσμών. 

Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ.Χλειουνάκη, οι Ελληνικές φυλές σκύλων, μαζί με τις Ελληνικές φυλές των άλλων ειδών αγροτικών ζώων, είναι μέρος του εθνικού πλούτου του ζωικού κεφαλαίου της χώρας και επομένως αποτελούν πολιτιστική εθνική κληρονομιά. «Γι΄ αυτό προκύπτει η αναγκαιότητα συστηματικής προσπάθειας για τη μελέτη, την καταγραφή, τη διάσωση και τη διάδοση των Ελληνικών φυλών σκύλων, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο μετά την πιστοποίησή τους από την επιστημονική κοινότητα, τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και τη Διεθνή Κυνολογική Ομοσπονδία (F.C.I).

Συντροφικό και δραστήριο σκυλάκι

Η «αλεπουδίτσα» είναι σκύλος μικρόσωμος, συντροφικός, εργατικός, ακούραστος, με ευχάριστη διάθεση και μεγάλη ευφυΐα, πολύ εκπαιδεύσιμος. Έχει αυτοπεποίθηση και είναι εξωστρεφής, φιλικός, κοινωνικός, χαρούμενος. Προστατευτικός και στοργικός με τα άλλα ζώα του σπιτιού, αμείλικτος εχθρός των τρωκτικών, εργατικός, με έντονο κυνηγετικό και ποιμενικό ένστικτο και διάθεση για παιχνίδι. Θαρραλέος, πάντοτε έτοιμος για δράση, οξύνους, εναργής, άφοβος, ικανός να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις ακούραστα, ταχύς, εύστροφος, προσαρμόσιμος, θετικός, αθλητικότατος και με αστραπιαίες αντιδράσεις, είναι, σύμφωνα με τον κ.Χλειουνάκη, ένας πολλαπλά χρήσιμος φίλος και συνεργάτης του ανθρώπου που ταιριάζει σε οποιοδήποτε περιβάλλον, αστικό ή υπαίθριο.

«Ελλοχεύει ωστόσο ο κίνδυνος εξαφάνισης και των τελευταίων πληθυσμών της φυλής καθώς οι φιλοζωικοί σύλλογοι, με τις μαζικές στειρώσεις σκύλων που κάνουν, συλλαμβάνουν και στειρώνουν φαινοτύπους Ελληνικών φυλών, αφαιρώντας πολύτιμο γενετικό υλικό από την τράπεζα της φύσης».

Συμπερασματικά, μέσα από την μελέτη, προτείνεται στους ειδικούς, προκειμένου να διαφυλάξουν τους υπάρχοντες ελάχιστους μεμονωμένους πληθυσμούς, να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν την εκτροφή τους, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των καθαρόαιμων ζώων και να διασωθεί η φυλή. Παράλληλα, να δοθούν κίνητρα για την εκτροφή τους και να διδάσκονται στα σχολεία οι Ελληνικές φυλές σκύλων και άλλων αγροτικών ζώων, ως παρακαταθήκη εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πηγή: Amalthea Nais